Total de visualitzacions de pàgina:

divendres, 22 de juliol del 2011

XIPS PER A BICICLETES: MOLTS DUBTES, POCA EFICÀCIA

Una mesura de l'Ajuntament precipitada, poc meditada i ineficaç

Després de les moltes crítiques que ha rebut a la ciutat de València per part de nombrosos col·lectius, entre els que destaquen València en Bici i diferents fòrums relacionats amb el món de  la bicicleta, el divendres passat vam haver de conèixer per la premsa la notícia de que l’Ajuntament dAldaia havia arribat a un acord per a implantar el sistema IDENTIBIKE, el xip per a les bicicletes, fet que ens ha causat una gran sorpresa i més quan el dijous es va convocar als diferents partits a totes les comissions de l’Ajuntament amb un únic ordre del dia, la seua constitució (per a cobrar 4.000 € per fer acte de presència), quan s’haguera pogut aprofitar per a parlar i debatre l’acord de col·laboració amb AIMME, empresa que comercialitza el xip, i facilitar-nos una còpia .

L’Identibike és un sistema que identifica la bicicleta amb el seu propietari/a instal·lant un xip en l’interior del tub del xassís i posant un adhesiu exterior per a “dissuadir” el seu robatori. De fet este sistema d’identificació s’ha vist amb recel pels usuaris i usuàries de la bicicleta de la ciutat de València que veuen en ell més una arma per a poder denunciar bicicletes mal aparcades, segons la restrictiva normativa de l’ajuntament de València, que un sistema de seguretat.         

El sistema ens planteja moltes qüestions:

- NO ÉS UN SISTEMA EFICAÇ, ja que únicament està implantat i molt escassament a la ciutat de València (des del mes d’abril passat),  de forma que si roben una bicicleta a Aldaia, únicament es pot saber qui és el seu propietari si es donen dos requisits: que la  bicicleta estiga adherida al sistema Identibike i que la troben a la ciutat de València o a Aldaia, però no si està a Alaquàs, Quart de Poblet, Xirivella, Torrent o a qualsevol altre poble de la nostra comarca o del nostre país, actualment no adherits al sistema.  De forma que és un sistema que únicament tindria alguna eficàcia si estiguera implantat per a totes les bicicletes i a totes i cadascuna de les ciutats i pobles del nostre país i de la resta de països.

- En la pràctica és una PRIVATIZACIÓ D’UN SERVEI PÚBLIC com és la seguretat. És contractar seguretat privada per a la teua bicicleta, quan el que s'hauria de garantir és que la Policia Local i la resta de cossos policials vetllaren per la seguretat de "totes" les bicicletes, com a bon servei públic, i no únicament de les que es donen d'alta en el registre d'Identibike d’AIMME, una  empresa privada que és l’única que té la base de dades de totes les bicicletes dels ajuntaments adherits.

- NO ÉS UN SISTEMA GRATUÏT. A la ciutat de València cada persona paga 15 € per a donar-se d'alta en el servei, a l’espera de que se’ns facilite l’acord, no sabem les condicions d’Aldaia, com tampoc no sabem si a l'Ajuntament d'Aldaia li costarà diners i en cas afirmatiu quants.

Front a aquest acord de col·laboració proposem que, abans de la seua posada en marxa, l’Ajuntament  done els següents passos:

Basant-se en la promesa electoral de TRANSPARÈNCIA, que es faça públic la totalitat de l’acord de col·laboració de forma que tota la ciutadania i els col·lectius el puguen valorar.

Basant-se en la promesa electoral de PARTICIPACIÓ, que es parle amb tots els sectors implicats: penyes ciclistes d’Aldaia, usuaris i usuàries de la bicicleta, amants del cicloturisme, associacions interessades en el tema i partits polítics.

Seguint estos mateixos principis de transparència i participació, el nostre grup municipal del BLOC-ELS VERDS va demanar fa uns dies a l’Ajuntament d’Aldaia la còpia de l’acord de col·laboració per conèixer tot el seu contingut (encara estem esperant que ens el faciliten), així mateix demanarem a la Policia Local les dades estadístiques d’Aldaia sobre denúncies per robatoris de bicicletes i sinistralitat que justifiquen la mesura i, finalment, una vegada tinguem tota la informació, es posarem en contacte amb tots els sectors implicats per tal de valorar l’acord i conèixer les seues propostes i opinions.
Reafirmem el nostre total compromís amb la promoció i utilització de la bicicleta com a mitjà de transport i de lleure, així com el suport a mesures que eviten el robatori de bicicletes, sense haver de recórrer a la  seguretat privada,  i desestimem qualsevol acord amb sistemes clarament ineficaços i que no han sigut consensuats amb els sectors implicats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada