Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 10 de desembre del 2012

CRÒNICA DEL PLENARI DE NOVEMBRE (III)

Torn de paraula (precs i preguntes)

1. Ens consta que la gasolinera d'Alcampo , al CC. Bonaire, ha sol·licitat autorització per a fer abocaments a la xarxa de sanejament públic. On ha estat fent-los després de quasi deu anys d'activitat? Hem de deduir que, fins ara, estava abocant de manera irregularl? Demanem a Aigües de l'Horta que investigue la situació descrita. (contestació: no ho sabien i ho estudiarien)

2 Ja està signat el conveni entre les empreses del PP4 (al costat del Bonaire) i l'Ajuntament d'Aldaia pels abocaments al nou col·lector*, com obligava la Conselleria i l'EPSAR (Entitat Pública de Sanejamentd' Aigües Residuals) ja fa temps? (No es contestà en el Ple anterior i en aquest es contestà de manera evasiva).

3. Davant la queixa dels gestors del Centre Bonaire sobre importants abocaments aliens al centre comercial, que sobrecarreguen les seues bombes d'elevació d'aigües en el seu col·lector, què pensa fer l'Ajuntament? (Es parlà que s'havia localitzat una canonada, que evacuava un cabal d'aigua residual important, de la qual ningú sabia d'on venia i qui hi aboca. Deien que estaven desburgant-ho). 

*Per cert, algú haurà d'explicar com és possible que, una vegada l'empresa urnbanitzadora del PP4 renunciara a executar l'esmentat col·lector, la direcció tècnica de les obres foren adjudicades a un professional que, segons figura a l'expedient administratiu, comparteix domicili social amb un familiar directe del tècnic municipal que ha d'informar de les obres a l'Ajuntament? És normal eixa coincidència? 

4. Què ha fet UNIBAL RODAMKO S.L (propietària del Centre Bonaire) respecte a la carretera que havia de construir per a millorar els accessos viaris, com a condició imprescindible per a autoritzar l'obertura del Primark, tot sabent que s'acaba ja la pròrroga concedida per la Conselleria? (Digueren que era imminent la signatura de l'acord entre les parts implicades).

5. Qui s'ha fet càrrec finalment de la reparació de les baixants del Matilde Salvador, la constructora o l'Ajuntament? (sembla que l'Ajuntament, però instant a la constructora a assumir la seua responsabilitat, segons determina la garantia d'obra)

6. S'ha sancionat a l'empresa que organitzà el Mercat Artesanal la passada primavera i que obrí un dia abans de l'autoritzat i fent despesa innecessària de llum i neteja del recinte? (No els consta cap mena d'apercibiment o sanció a l'empresa, tot i que es reconegué la irregularitat) 

7. Pensa fer-se algun tipus de Pla especial per a previndre els robatoris en l'horta i la venda irregular en fruiteries locals de productes furtats? (No s'hi contempla cap pla específic)

8. Demanem que s'estudie seriosament la possibilitat d'establir un protocol de seguretat per a l'Agència Tributària, atés que sembla molt exposada a situacions potencialment perilloses. (No se'n diu res)

9. Sol·licitem que es canvie el calendari tributari per fer-lo més racional: repartir els pagaments al llarg de l'any i ampliant el temps per poder-los fer. En aquest sentit, també suggerim que, si no és un problema administrativ insuperable, es puga fraccionar en mensualitats per als contribuients. (Es pot fer a hores d'ara, però només durant set mesos)

10. Demanem que es faça una campanya pública perquè els veïns i veïnes que tenen dificultat de pagar els impostos municipals ho facen de manera fraccionada, i que es rebaixe les condicions per a poder-ho fer (ara es demana un mínim de 400 euros, per a particulars, i de 1.000 euros, per a empreses) a 300 i 700 euros, respectivament 

Continuarà

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada