Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 10 d’abril del 2013

PLE DE MARÇ (III)

Resolucions:



Núm. 326Assegurança col·lectiva de vida. Preguntàrem, en primer lloc, si eren certes les informacions que havien aparegut en premsa referents a l'accident laboral que costà la vida a un empleat muncipal. En eixa informació es comentava que els treballadors afectats no comptaven amb el material de treball més adequat. La Mútua estava fent-ne l'informe, digueren.

Per altre cantó, ens resultava curiós que la contractació de la pòlissa (per un import de 42.920,27 euros) es fera a través d'una correduria i no directament amb l'empresa asseguradora guanyadora del concurs -si n'hi haguera hagut de manera oberta i pública- perquè devia resultar més econòmic. Deien que s'havia fet com sempre.


Núm. 327: aplicació de retribucions de caràcter variable amb efecte a la nòmina del mes de febrer. Es tractava de l'abonament de productivitat per programes especials i generals . Es tractava de quantitats diferents segons els departaments i altres variables laborals. 

Volguérem cridar l'atenció -i la contradicció- de l'equip de govern que el passat octubre féu aprovar un nou reglament de productivitat perquè la productivitat i les gratificacions anteriors es feien de manera regular  i indiscriminada, a tota la plantilla. Ja en aquell moment ens manifestàrem en contra de derogar unilateralment l'antiga reglamentació, tot substituint-la per un altre dominada sobremanera per l'arbitrarietat en les concessions. A més, el temps ha acabat donant la raó al mètodes de gratificacions i productivitats anteriors -car s'ha imitat ara.

En definitiva, ens felicitàvem del fet que la plantilla es beneficiara d'unes quantitats econòmiques que legítimament els corresponia i censuràvem la forma de procedir de l'equip de govern que, sistemàticament, s'havia dedicat des del seu aterratge al Consistori a passar per damunt de qualsevol normativa anterior -pel simple fet d'haver estat promulgades pels anteriors responsables municipals. 

La regidora explicà que es tractava d'una productivitat a tota la plantilla com a reconeixement al descens en les baixes laborals dels treballadors i treballadores municipals, és a dir, a la millora en qüestió d'absentisme laboral.

Vam alertar, en qualsevol cas, que, en matèria de productivitats, controlaríem que no s'abonara quantitats que no es correspongueren amb la qualificació professional i laboral dels funcionaris, atés que s'havien repartit responsabilitats laborals a persones que no comptaven, al nostre entendre, amb la qualificació deguda.

Núm. 333Contractació de serveis de gestoria. Inici d'expedient. Pensàvem que era del tot innecessari contractar els serveis de cap gestoria per a realitzar la gestió de les nòmines municipals, ja que, amb els actuals sistemes informàtics, la majoria dels ajuntaments ho feien amb recursos propis i sense cap dificultat. Alertàrem , a més, que no hi havia garantia administrativa que fóra un procediment obert i públic. Sospitàvem -igual que en el cas de la contractació de serveis per al Programa de "Centre d'oci per a xiquets i xiquetes amb Diversitat Funcional"; res. núm. 403) que es recorreria al procediment de negociat sense publicitat (del tot inadequat i escassament transparent). 

.Demanàrem, en qualsevol cas, que tots els contractes foren oberts i públics. 


Núm. 343: amb aquesta resolució es reconeixia el dret de l'Ajuntament de Quart -per conveni de 23 de març de 2005- de percebre part dels ingressos tributaris generats pel Centre Comercial Bonaire (un 12'75%). Un total de 156.693,46 euros (sobre un total d'1.228.968,38 euros).

Manifestàrem la nostra sorpresa davant el fet que fins ara no se'ns havia facilitat el document que recull l'esmentat conveni tot i que l'havíem sol·licitat en diverses ocasions (se'ns pemetia la consulta del conveni vinculat a la urbanització del sector: llicències d'obres, permisos, etc.).

Instàrem a l'equip de govern a redactar un nou conveni, atés el fet que es compateixen els ingressos però no les despeses que recauen íntegrament a l'Ajuntament d'aldaia (recaptació i gestió administrativa, control d'accessos, vigilància, manteniment de vials i zones ajardinades -malgrat que, de moment, d'aquestes darreres, se'n fa càrrec el centre comercial). Sense resposta.


Núm. 369: Adjudicació de contracte menor a Aldaia Pròxima S.A per a" la realització del tractament i manteniment de l'aigua de la piscina coberta d'Aldaia". Ací insistírem en el problema greu que podia generar en el futur immediat l'entrada fa uns mesos de l'empresa mixta Aldaia Pròxima (participada per l'Ajuntament d'Aldaia en un 51%) en la gestió de la piscina coberta i, ara, en el servei de manteniment de l'aigua de les instal·lacions. No ens quadrava que els serveis es pogueren abaratir tant -més que més quan, en el nou pressupost, els consellers de PP en l'empresa i el tècnic que fa de secretari cobraran dietes per assistir a les seues reunions, com ja hem explicat en lliuraments anteriors.

Amb tot, insistíem en la necessitat de repartir les càrregues amb l'empresa sòcia, donat que era una societat anònima convencional i l'Ajuntament no tenia cap obligació de fer-se càrrec de tot el dèficit que genere el servei de gestió de la piscina i ara del manteniment de l'aigua. 

D'altra banda, advertíem que l'empresa encara no havia presentats els comtes de resultats de l'any anterior -presumiblement menys optimistes del que ens volien fer creure quan es presentà al concurs per gestionar les instal·lacions aquàtiques.

Núm. 415: aprovació de factures i despeses diverses. En aquesta, cridàrem l'atenció sobre el fet que s'acomplien els nostres pronòstics respecte de la despesa extraordinària en neteja durant els mesos de desembre (33.063,67 euros), gener (7.606,52 euros) i febrer (7.508,53 euros). El pressupost no recollia, per tant, la realitat dels serveis de neteja que s'acabaven prestant -per descontrol en la despesa i en la planificació. Calia, doncs, abaratir el servei i reconsiderar el contracte -que estava beneficiant, com ocorria des de feia temps, a S.A. Agricultores de la Vega de Valencia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada