Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 13 de maig del 2013

PLE D'ABRIL (III)

La resolució núm. 585 versava sobre la Liquidació del Pressupost de 2012. Ací tornàrem a insistir en  la irrealitat del pressupost del 2013 a la vista del milió d'euros pendent de pagament de l'exercici 2012. Açò vol dir que el remanent positiu de tresoreria no és més que maquillatge comptable. En altres paraules, traslladaren a 2013 un deute que s'havia d'haver pagat el 2012 (el compromís amb els proveïdors era pagar durant el 2012 als 40 dies; i al 2013, als 30).

A més, en el pressupost comentat no s'havien contemplat pressupostàriament els contractes extingits -prorrogats fins que es convocara el nou concurs- de la neteja viària i altres d'entitat menor que durant el 2012 s'han venint produint de manera ordinària i extraordinària (un altre desfasament econòmic previsible, com ja hem apuntat en plens anteriors).

I, tal com figura en l'al·legació conjunta que presentà tota l'oposició, el dèficit que preveu Aldaia Pròxima per al 2013 (156.000 euros) no estava contemplat en el pressupost del 2013 (tot i que la Intervenció, a pesar de manifestar reticències sobre el procediment, assegurava que  les arques municipals sí que podrien afrontar tal despesa).

Literatura econòmica a banda, el ben cert és que ara -una vegada passat el Ple- ens consta que l'empresa sòcia del nostre consistori en Aldaia Pròxima, és a dir, EPI S.L, ha oferit vendre-li a l'Ajuntament les seues accions amb caràcter preferent, perquè sembla que vol abandonar definitivament l'empresa mixta. O siga, que els fets ens estan donant la raó sobre la inviabilitat d'Aldaia Pròxima en els termes de gestió plantejats pel govern local del PP. (Un soci no abandona amb la precipitació descrita un negoci que, en teoria, hauria de generar beneficis). Amb tot, pensem que la part del dèficit d'explotació que s'haja generat fins al moment de la venda de les accions d'EPI S.L l'haurà d'assumir el nou soci (si n'hi ha cap), exactament, un 49% del total.

Resolució núm. 629. Sobre la contractació de serveis de gestoria laboral municipal.

Criticàrem, en aquest cas, la despesa innecessària (91.960 euros) que representava externalitzar el servei de gestoria laboral, atés que, en la majoria dels municipis, les tasques vinculades a la seua responsabilitat les feien funcionaris municipals (especialment la gestió de nòmines) i era especialment factible ara, que resultava més fàcils les relacions amb les Administracions, gràcies a les noves tecnologies i a les possibilitats dels sistemes telemàtics.

En aquest sentit, l'alcaldessa assegurà que la contractació d'una gestoria externa venia dels governs socialistes anteriors, i que el que havia millorat eren les condicions econòmiques del contracte -tot i que la contractació efectuada l'any passat pel govern local del PP fou més que controvertida, en identificar interessos partidistes en l'adjudicació final.

Resolució núm. 750.  Retribucions de caràcter variable aplicables a la nòmina del mes d'abril de 2013

Advertírem que fiscalitzaríem les gratificacions i les productivitats que signara l'alcaldessa a fi que no foren arbitràries ni discriminatòries, com veníem sospitant, després de l'aprovació de la nova ordenança sobre productivitat aprovada l'any passat. 

Així, denunciàrem que no podia ser que, sistemàticament, es premiara alguns treballadors municipals -que en algun cas podia representar fins i tot doblar-li el sou- i, en canvi, alguns altres difícilment hagen cobrat cap mena de gratificació mai.

D'altra part, férem públiques les nostre reserves al fet que determinats treballadors municipals estigueren assumint responsabilitats que no eren seues perquè no tenien la formació ni la capacitació laboral que pertocava.  I que, fent-ho, eren agraciats amb gratificacions que estaven compensant -monetàriament- la nova dedicació -irregular al nostre entendre-, i que, de retruc, desplaçava i marginava injustament els funcionaris que sí que tenien la formació i la capacitació que els reconeixia la Relació de Llocs de Treball oficial.

Els punts 4 (Desestimació d'al·legacions i aprovació definitiva del pressupost general de l'any 2013), 5 (Donar coompte de la liquidació del pressupost del 2012) i 6 (Donar compte de l'informe de l'Avaluació del compliment d'Estabilitat pressupostària), ja han estat comentats amb anterioritat i, en el forma, correspon a informes tècnics de la Intervenció Municipal.

El punt 7: Informe de Tresoreria sobre compliment dels terminis de pagament del primer trimestre de 2013.

El tresorer assegura que :

"Desde el 1 de enero hasta el 31 de diciembre de 2012, el plazo que tiene el Ayuntamiento para el pago de sus obligaciones es de 40 días naturales siguientes a la fecha de expedición de las certificaciones de obras o de los documentos acreditativos de la realizació del contrato. A partir del 1 de enero de 2013, el plazo será de 30 días" (la negreta és nostra)

Però, a pesar d'haver-nos acollit al Pla de pagaments a Proveïdors, sense cap pudor diu:

"En consecuencia, se hace constar que las obligaciones pendientes de pago a fecha de 31 de marzo de 2013 que tiene conocimiento esta Tesorería, en las que se ha incumplido el indicado plazo legal, son las que se relacionan en el listado anexo, con una cuantía global de 1.777.530,83 y un número de operaciones de 975." (la negreta és nostra)

Denunciàrem, sobre aquesta situació, que no s'havia seguit el protocol de despesa que marcava el pressupost de 2012, en les seues bases d'execució; que, si s'hagueren pagant en temps i forma les factures, estaríem en números rojos; i que reclamàvem per a l'any vinent la figura d'un tresorer capacitat -i habilitat nacional, com exigeix la llei- per fer front a la gestió econòmica, en general, d'una manera professional i operativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada