Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 15 de setembre del 2013

PLE DE JULIOL (III)

Res. 1226/2013:  "Contracte de serveis de gestoria per a l'ajuntament d'Aldaia" Recordàrem que l'any passat ja insistírem en el fet que no calia contractar cap gestoria per confeccionar nòmines i temes menors relacionats, ja que, com en molts altres municipis, eixes gestions administratives eren perfectament assumibles amb recursos propis amb una mínima inversió en personal. No cal dir que l'administració telemàtica facilita des de fa uns anys la majoria de les gestions amb la Seguretat Social i amb altres organismes públics. Per tant, pensem que gastar 72.200 més IVA en  labors administratives factibles és una despesa innecessària. Fóra, en conseqüència, una decisió raonable i, així, s'evitaria la controvèrsia de dubtar de la netedat del procés selectiu de l'empresa escollida (com ocorria en anys anteriors).

L'empresa finalment seleccionada ha estat AUGUSTA ASESORES Y CONSULTING S.L.

Res. 1228/2013: "Contracte de serveis per a la defensa processal i assessorament jurídic. Iniciació de licitació".(26 de juny)

Atés que aquesta resolució recorda que el contracte de defensa processal i assessorament jurídic, que estava subscrit amb Nemesio Abogados des del 12 de juliol de 2012, tenia una durada  d'un any i sense possibilitat de pròrroga, amb aquesta resolució s'ordena l'inici de la licitació per a un nou contracte (procés que sol durar un mínim de dos mesos). I el que sorprén és que en la Resolució. 1429/2013 de 18 de juliol (6 dies després d'haver acabat el contracte referit), amb l'epígraf "Nomenament d'advocat i procurador en relació al procediment interposat per un funcionari municipal", es designe com a lletrat en la defensa dels interessos municipals D. Francisco Nemesio Casabán, literalment, "en virtud del contrato de servicios para la defenmsa procesal y asesoramiento jurídico que ostenta". 

Designació, per tant, irregular, car el contracte que unia l'Ajuntament amb aquest advocat havia expirat el 12 de juliol d'enguany.

Res. 1242/2013: "Nova designació de membres del tribunal, llista definitiva d'aspirants i data, hora i lloc del primer exercici, per a la creació d'una bossa d'ocupació temporal d'Auxiliars Administratius/ves"

Al nostre entendre, aquesta bossa d'ocupació no pot crear-se perquè incompliria les directrius marcades pel Govern Central des de desembre de 2012 respecte a les noves incorporacions a la funció pública. Malgrat seber que s'està actuant molt probablement contra la normativa vigent, s'insisteix en la continuació del procés. Caldrà que s'actue, doncs, contra la decisió política que l'inspira i contra els tècnics que, des de la nostra òptica, i tot i saber-ho, estan donant coartada pseudo-jurídica al procés. 

Res. 1429/2013: "Contracte per a l'assessorament jurídic i defensa processal". Es tracta de la sol·licitud d'un funcionari d'abonament de la minuta derivada de la seua defensa per part d'un advocat extern -tot i que vinculat fins feia ben poc amb l'Ajuntament- per una qüestió municipal.

L'alcaldessa nega que l'Ajuntament es faça càrrec de la minuta professional d'un advocat que defensà l'empleat públic del nostre consistori perquè el contracte d'Assessorament Jurídic i Defensa processal que eixe lletrat tenia amb nosaltres, argumenta, ja havia acabat (de fet, passà a mans de Nemesio Abogados, com ja hem apuntat adés), i, en conseqüència no pertocava fer-se'n càrrec. Que se'l pague ell amb els seus diners, ve a dir.

El que és surrealista és que, en el paràgraf anterior al que explica la negativa a pagar, es diga que l'administració pública té sempre l'obligació de defensar els funcionaris en qualsevol procediment  judicial si aquest es deriva de l'exercici legítim de les seues funcions -com era el cas (art. 14 f) de la Llei 7/2007 de l'Estatut de l'Empleat Públic). És a dir, l'ha de defensar, vullga o no.

Com a conclusió: incompetència manifesta per part dels assessors de l'alcaldessa -probable; i quins paperots li està tocant fer al Nemesio Abogados!- o per revenja política contra el funcionari -també probable.

Al remat, com sempre, acabaran pagant les arques municipal, és a dir, tots els veïns i veïnes d'Aldaia, perquè els arguments jurídics esgrimits per l'alcaldia són insostenibles i, els del funcionari, de manual. 

Res. 1458/2013: "Retribució per assignació de funcions complementàries de tresorer".

Aquesta és de nota. El funcionari TAG (simple Tècnic d'Administració General), ocasionalment, en el passat, Oficial Major, Cap d'Urbanisme, aproximadament fins fa uns dies Cap de Personal -de fet, en absència del titular-, president de tribunals selectius i, a hores d'ara, Tresorer accidental, sol·licità, des de la seua nova responsabilitat de servei de personal, dies abans que acabara el contracte amb Nemesio Abogados, un informe jurídic perquè se li reconegueren les retribucions complementàries al lloc de tresorer que ocupa -sense ser-ho!

O siga, mercés a l'informe obsequiós de l'assessor extern, es clava un complement de destí 30 i un complement específic 48, com qualsevol tresorer de 'pata negra', de carrera i habilitat nacional. Aquest senyor, que no és habilitat nacional, i que l'alcaldessa li fa fer tots els papers de l'auca sense que ningú sàpia ben bé d'on li ve tanta confiança, des de l'1 de juliol d'enguany està cobrant com un autèntic tresorer (ja veurem què diu el Col·legi de Secretaris, Interventors i Tresorers de València en saber-ho).

I aquest senyor està en eixe càrrec transitòriament perquè existeix una dispensa de Conselleria que permet a l'Ajuntament d'Aldaia, des de fa uns anys, comptar en Tresoreria amb funcionaris que no són habilitats nacionals; tot per estalviar-se uns diners l'Ajuntament.

I ara va i ens toca pagar a un funcionari, que no és tresorer, com si ho fora i, òbviament, sense cap estalvi per part del Consistori. O siga, que queda ben clar que el que necessita el nostre Ajuntament és un tresorer capacitat i de carrera, i no imitacions igualment cares. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada