Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 2 de setembre del 2013

PLE DE JULIOL (I)

Aquest ple de juliol evidenciava, una vegada més, la paràlisi municipal més preocupant.

Quant a l'aprovació de l'acta, voràrem en contra perquè el document proposat no recollia les intervencions que hom feia, sinó un breu epígraf on només es pretenia apuntar superficialment el sentit d'allò que s'havia exposat. Si a eixa transcripció esbiaixada -que ha estat la norma durant els darrers mesos- li sumem les errades de transcripció i traducció reiterades, i la inexistència d'una transmissió directa -radiofònica, com hi havia abans a través d'Aldaia Ràdio, o per qualsevol altre mitjà de comunicació, com ara Internet, tal com nosaltres hem suggerit en més d'una ocasió-, en aquestes condicions diem, el poble d'Aldaia es veu privat del seu dret a una informació municipal completa i fiable

I val a dir que això ocorre en benefici de l'equip de govern que s'estalvia així el compromís de tornar a sentir allò que sovint no és grat de recordar perquè probablement els perjudica de cara a l'opinió pública. Proves, d'altra banda, d'una forma de gestionar partidista, interessada i, francament, millorable (com hem tingut ocasió de veure en tants i tans plens ressenyat en aquest blog).

Els punts 2n i 3r eren simple tràmit administratiu per tal d'acceptar la delegació per a contractar obres dins els programes de Diputació referents al Pla de Camins Rurals (arranjament d'alguns camins de l'Horta) i al PPOS (en aquest cas per a la reparació de la Sala Multiusos del Centre de Convivència de Cal Bollo).

El punt 4t corresponia a un reconeixement extrajudicial de crèdit (que trenca el principi d'anualitat pressupostària de la despesa) referent a unes factures de 2012 que s'han d'abonar ara en compliment de l'obligació legal de fer-ho. L'import total que s'ha de pagar és de 2.135,77 euros. I açò ha ocorregut -i ja és la segona volta que passa enguany- perquè no s'ha tingut en compte el protocol de despeses sense consignació pressupostària i l'expedient administratiu consegüent que cal obrir per autoritzar-les. En altres paraules, són factures que apareixen perquè, per regla general, no se segueix el procediment que pertoca a l'hora de realitzar les despeses extraordinàries. En summa, descontrol en la despesa. 

El punt 5è correspon a l'informe de tresoreria i d'Intervenció,  per al Ministrei d'Hisenda i Administracions Públiques, sobre les obligacions pendents de pagament.

Tot i que el termini de pagament de factures, a partir de l'1 de gener de 2013, és de 30 dies, el nostre Ajuntament n' incompleix l'obligació en 1.216 operacions, amb un import total d'1.714.016,76 euros.

Al nostre entendre, aquesta xifra tan preocupant respon, en part, a les obligacions -no contemplades en el pressupost del 2013- generades per l'empresa mixta Aldaia Pròxima i pel descontrol en la despesa de la neteja viària i  mixta -inexplicablement pendent des de fa anys de nova licitació, ara en mans d'Agricultores de la Vega.

En aquest cas, una bona forma d'equilibrar els comptes fóra que es reclamaren amb insistència i fermesa els quasi 2 milions d'euros que la Generalitat Valenciana deu al nostre municipi -i que nosaltres hem de finançar impropiament, perquè no és la nostra competència fer-ho, amb els recursos limitats de què disposem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada