Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 16 d’agost del 2011

ACLARIMENTS SOBRE LA CONTROVERTIDA OPOSICIÓ A L'AJUNTAMENT D'ALDAIA (II)

Déiem ahir que el recurs presentat per un membre del PP local la vespra de l'inici de les proves selectives referides -que s'havien de celebrar en el dia de reflexió-, al nostre entendre, a totes llums buscava dificultar el procés amb arguments inconsistents. És més, en aquest sentit, el grup popular sabia sobradament  (Ple de 28 de desembre de 2010) que les vacants d'Auxiliar Administratiu que calia proveir amb aquesta oposició no estaven reservades des de ben d'hora per a persones discapacitades (car eixes eren, segons recull la RLLT -Relació de Llocs deTreball-, aprovada en l'esmentat Ple, la de Celador i la de Conserge -tot dos auxiliars de servei).

Per tant, apel·lar a la no reserva de places per a persones amb discapacitació estava fora de lloc -tal com reconegué encertadament el propi Tribunal-. La de no contemplar partida pressupostària per a les susdites places, pel seu costat, era absurda -car eren vacants ja ocupades i recollides en els pressupostos des de feia anys.

En qualsevol cas, el que sorprén és que, en essència, el que es qüestiona en el recurs objecte d'aquesta suspensió cautelar del procés selectiu, són les bases de l'oposició-concurs. Ara, amb una extemporaneïtat manifesta, val a dir. Veiem-ho:

Primer: l'Equip de Govern anterior opta per la fórmula selectiva de concurs-oposició (60% notes, 40%, mèrits) les bases del qual, sense cap discrepància manifesta, foren aprovades per la Mesa de Negociació laboral, és a dir, el conjunt dels sindicats representats en la Corporació.

Segon: Es podia haver optat per altres fórmules selectives com ara la de oposició lliure, la de consolidació d'ocupació temporal o, senzillament, la de concurs. Siga com siga, l'opció triada és legal (l'Ajuntament de València,sense anar més lluny, convocà fa poc més d'un centernar de places de les quals nomé poc més d'una dotzena eren per a oposició lliure; la resta eren de consolidació de lloc de treball. Veiem, doncs, com cada Ens local tria el procés que més li interessa o convé).

Tercera: les bases de la susdita oposició foren conegudes pel Ple -i, per tant, també per l'oposició, és clar, que hi estava-, sense que s'hi fera cap al·legació (eixe era precisament el moment de manifestar tots els dubtes i suspicàcies que hi han aparegut després; i que tampoc havien aparegut en la Mesa de Negociació prèviament). Tot seguit, seguint el curs legal prescrit, les bases al·ludides foren publicades en el Butlletí Oficial de la Província, en temps i manera, sense que ningú presentara en els terminis fixats per llei cap al·legació, ni en la forma ni en el contingut de la convocatòria.

Quarta: Les al·legacions i recursos presentats durant el procés selectiu han estat resolts pel Tribunal -recordem que són cinc treballadores municipals amb formació jurídica, de les quals dues són d'habilitació nacional-, és a dir, la competència professional dels seus membres hauria d'estar fora de qualsevol dubte.

Cinquena: El Tribunal no informa en cap cas favorablement davant el Recurs d'Alçada contra les bases de la convocatòria que hom presenta, ja iniciat el procés selectiu i realitzades ja algunes proves. La suspensió del procés, llavors, no ve del mateix Tribunal sinó d'un informe -al qual no hem tingut accés tot i sol·licitar-lo en el darrer Ple municipal- d'un advocat assessor de l'Ajuntament que -segons la notícia publicada en premsa el passat divendres 12 d'agost- està de vacances.

Sisena: cal aclarir que una oposició no se suspén -i menys a l'espera que l'advocat que justifica la suspensió acabe les seues vacances- si no hi ha un indici greu -molt greu- d'irregularitats en el procés. I nosaltres, a pesar d'estar recopil·lant i contrastant informació, no hem vist enlloc eixos indicis que han desfermat la situació actual i que ens hauran de mostrar perquè ens creguem que la paralització és justificada i no resultat d'un desafortunat esperit revengista contra no se sap molt bé qui. 

Setena: és un desgast innecessari i sagnant embarcar l'Ajuntament en un procés judicial -perquè les persones que pensen que legítimament han aprovat, com és comprensible, no renunciaran tampoc a la via judicial per fer valdre els seus drets- a la cerca d'una nul·litat que, al nostre entendre, és absurda, car el conjunt d'opositors i opositores no són culpables que el marc legal que regeix els processos selectius siguen els que són, i són, a pesar de tot, els que ens han procurat des de fa anys els governs dels dos grans partits, sense distinció.

Vuitena: tota l'explicació d'aquesta falla l'hauria d'haver donat el partit que en el moment de la convocatòria tenia la responsabilitat de govern; i no nosaltres que, al cadpdavall, només som un convidat de pedra en aquesta callada, ridícula i penosa guerra sectària.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada