Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 30 d’agost del 2011

ACLARIMENTS SOBRE LA CONTROVERTIDA OPOSICIÓ A L'AJUNTAMENT D'ALDAIA (III)

Els recordem que el passat dia 22 de juny de 2011 hom presentà un Recurs d'Alçada que demanava la revisió, per acte nul de ple dret, de les Bases de l'oposició que ens ocupa i, subsidiàriament, que s'iniciara d'ofici el procediment de revisió per acte anul·lable.

El dia 23 de juny, per resolució de l'alcaldia, se suspén cautelarment el procés selectiu, per informe previ del Tribunal de l'oposició i de l'assessor jurídic extern -tot i que, en realitat, l'informe d'aquest darrer està datat el dia 7 de juliol. Aleshores s'inicia un període d'espera dilatat -tot i que el passat 12 d'agost, segons aparegué en premsa, la resolució estava en funció de l'informe que havia de presentar l'advocat extern que estava de vacances.

Espera, com veiem ara, innecessària, car la realitat era que eixe informe estava fet ja el dia 27 de juliol -i que, a més, ja apareixia en l'informe del 7 de juliol, i era inequívoc: confirmava la resolució adoptada pel Tribunal Qualificador perquè la persona que promovia la nul·litat del procés havia perdut la seua legitimitat per a recórrer des del moment que no impugnà abans de conéixer la seua eliminació en el procés selectiu. I, per tant, Recurs d'Alçada resolt i ací s'havia d'haver acabat el contenciós.

Però no. Tal com sol·licitava el Recurs d'Alçada, i que l'alcaldia podia haver desestimat per no entrebancar més el procés, l'alcaldia inicia d'ofici, aconsellada -ja en l'informe de 7 de juliol- per l'assessor extern, l'inici d'expedient per a la declaració de lesivitat de les bases de la convocatòria (que, recordem, ningú; ni l'actual partit en el govern municipal, ni cap sindicat, ni cap particular -més de 400 opositors-, impugnà ni qüestíonà mai).

Els dos arguments que esgrimeix el lletrat per aconsellar a l'Ajuntament que es denuncie a si mateix -eixe és, veritablement, el resultat final- són:

Primer: el percentatge assignat a la fase de concurs -que s'aplicaria només en el cas de superar la fase d'oposició- resulta desproporcionat perquè representa el 41,37%, i no el 40% que deia l'anterior normativa del 99 -inaplicable ara, per cert, perquè la que li pertocaria seria la Llei 10/2010 d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, que, tanmateix, no estableix xifres al respecte.

Segona: L'apartat corresponent a mèrits professionals (fins a 8 punts) que fa al·lusió a l'experiència laboral en qualsevol Administració Pública Local semblant al nostre municipi (població, territori i pressupost)(0,14 punts per mes), és contrari als principis d'igualtat, mèrit i capacitat perquè, segons l'assessor, discrimina els qui han treballat en altres municipis majors o menors (que també tenen el seu reconeixement en 0,02 punts per mes).

A la vista d'eixe informe, els actuals responsables municipals posen en marxa d'ofici l'esmentat expedient de declaració de lesivitat, que, en definitiva, busca la declaració de nul·litat de tot el procés selectiu. I, amb eixa finalitat, convoquen Ple municipal per a divendres dia 2 de setembre a les 14:00 hores -de bell nou una nova hora intempestiva per llançar sobre les actuacions del plenari el vel de la sospita.

Però nosaltres ho tenim molt clar:

Primer: el PP local no féu la faena d'impugnar quan tocava allò que ara, d'ofici, fa en nom d'un interés general més que sospitós -com ho fou el recurs -infonamentat i entorpidor- que presentà la vespra de l'examen.

Segon: L'argument de la desproporció de la fase del concurs respecte a la nota global faria morir de riure un jutge, en comprovar que la desproporció no és tal, car al lletrat li ha faltat comptar la prova oral de valencià, que faria que, en la fase d'oposició, no hi haguera 17 sinó 18 punts en total. I, amb eixa proporció de punts de 18/12 -i no de 17/12-, l'equilibri s'ajustaria perfectament a llei (i, probablement la de 17/12 també, com hem apuntat més amunt). Total, presentar aquest motiu com a fonament de declaració de lesivitat és ridícul.

Tercera: el segon argument de discriminació per experiència laboral en ajuntaments diferents al perfil del nostre és el que podria plantejar més dubtes. Això no obstant i pel que hem pogut consultar, per bé que controvertit sembla que és perfectament legal i que s'ajusta a la voluntat de les administracions de comptar amb els aspirants més qualificats, en atenció a l'experiència prèvia i a la formació específica. Per tant, hem de pensar que, si es fa normalment i en la nostra convocatòria ningú ha manifestat abans   -quan pertocava- els seus dubtes sobre la seua legalitat, és un mèrit legítim i, en conseqüència no tenim res més a dir.

La setmana vinent els explicarem, tanmateix, com s'ho fa el nostre Ajuntament per botar-se les bosses de treball establertes i anar menejant les fitxes des de la nocturnitat i la traïdoria -publicant en ple mes d'agost els canvis normatius sense consultar la Mesa de Negociació, la Junta de Personal, ni a la resta de partits. Però això serà la setmana vinent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada