Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 18 de juny del 2013

PLE DE MAIG (IV)

Resolució núm 856: "Contractació de serveis de l'Escola d'Estiu 2013". Inici d'expedient

Comentàrem que resultava curiós que ja s'havien publicitat els preus dels campaments urbans d'estiu (conciliació, complementari de conciliació i campament d'anglés, en modalitats diferents) abans que es resolguera la contractació del concurs (no sabien ben bé com explicar-ho). A més, resultava cridaner el fet que la setmana del 24 al 28 de juny (de 9 a 15:30 més menjador escolar) costava -75 euros- proporcionalment més del doble que el preu de tot el mes de juliol -de l'1 al 26-: 165 euros (quatre setmanes). Volíem que ens explicaren eixa disparitat  de quanties (pensaven, sense concretar, que hauria de respondre a alguna qüestió tècnica).

Resolució núm.868. Pròrroga comissió de serveis d'una auxiliar d'administració.

Ací preguntàrem si existia algun informe de conformitat, emès per algun responsable del servei, a la petició de renovació de la comissió de serveis d'una funcionària que entrà en l'Ajuntament en el precís moment que quatre treballadores municipals foren despatxades el 2012 per estalvi en el capítol de personal. En aquell moment ens posàrem en contra d'acomiadar a treballadores que coneixien la marxa del nostre Ajuntament i, en canvi, s'acceptaren dues comissions de serveis, al nostre entendre, molt controvertides. (ningú sabia res del tema)

Resolució núm. 897. Aprovació bases concessió de 92 beques Programa "La Dipu te beca. 2013"

Els candidats, per retard en la redacció de les bases a nivell local, només comptaren amb una setmana per a presentar la sol·licitud i la documentació requerida. D'altra banda, en la línia, mai no amagada del PP local, de menystenir el valencià en els processos selectius de personal -ni que siga per a llocs de treball de cara al públic- en les bases que redactà l'Ajuntament d'Aldaia, els coneixements de valencià puntuaven (fins a 0'75 punts, el Grau Superior; 0'50 el Mitjà; i 0'25 l'Elemental) igual que els de música o dansa. Els cursos d'informàtica -sense especificar, fins a un màxim de 0'50 punts). El fet de no haver estat beneficiari de beca en l'exercici 2012 donava 5 punts. (sense comentaris)

Resolució 920. Assignació de funcions complementàries a un funcionari municipal.

En aquesta resolució l'alcaldessa tornava a assignar càrrecs a qui durant uns mesos fou Oficial Major, Tresorer i Cap d'Urbanisme l'any 2012. Ara passa a "tasques de col·laboració en l'emissió d'informes i elaboració de propostes de resolució en el Departament de Personal, tot mantenint les seues funcions com a Tresorer".

Per tant, els informes d'assignacions de productivitat, d'aplicació a partir de juny, que, als nostres ulls i al de gran part de la plantilla d'aquest Ajuntament, semblen més que discutibles deuen ser obra d'aquest funcionari que, pel que es veu, compta amb l'absoluta confiança de la senyora alcaldessa. Val a dir que, segons ella mateixa confessà, la que fou Interventora d'aquest Ajuntament fins a fa uns mesos no veia gens clares les productivitats que volien aprovar-se i que, en més d'una ocasió hi manifestà la seua oposició al Departament de Personal.

Precs i preguntes

Entre d'altres qüestions, demanàrem que comprovaren la freqüència d'arreplega de fem i neteja dels contenidors, segons les clausules del contracte (que marca la recollida diària del fem i la neteja de contenidors quinzenalment durant l'hivern i setmanalment durant l'estiu), atés que havíem rebut queixes per part d'alguns veïns de carrers cèntrics del poble i del Barri del Crist.

Demanàrem, també, que assajaren la subhasta electrònica en la contractació de Serveis d'Impressió, fotocopiat i escanejat de documents, ja que les condicions tècniques les elaborava la Gestora Tècnica Informàtica. Pensàvem que era una bona oportunitat per anar provant eixa forma de consurs públic.

Demanàrem que es reduiren les Caixes Fixes de la majoria de serveis a fi de poder controlar les despeses que es feien al marge del control de l'Interventor. Disposar d'unes quantitats que s'han de justificar una vegada gastades resulta, al nostre entendre, una forma poc operativa de promulgar l'austeritat en la despesa i la racionalitat en l´ús dels recursos.

Preguntàrem per què el responsable del bar del Matilde Salvador no volia prorrogar el seu contracte (perquè no li eixiran els números, digueren); si s'havien concedit més unitats escolars als centres educatius locals (s'havia acceptat una unitat més al Carmen del Barri del Crist, i cap al núm. 5. La reducció en docents quedava igual). I, finalment, demanàrem que s'investigara el possible conflicte d'interessos entre el tècnic municipal supervisor de les obres del Col·lector del Camí de la Lloma -fet fa uns mesos i que ara s'ha afonat i que caldrà reconstruir- i el director d'Obra que l'executà amb tal desafortunat resultat. Val a dir que l'empresa constructora féu fallida al poc de temps. Per això, ara cal començar de zero i Bonaire continua amb els accessos col·lapsats des de la A-3 i amb la mosca darrere l'orella. I tot, sense que ningú assumisca responsabilitats de cap mena: ni professionals, ni polítiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada